Mit üzennek a kupakok?
Hogyan befolyásoljuk a márkahűséget?
A marketing tanulmányok nem győzik eléggé hangsúlyozni a márkahűséget.
Az online marketing hatalmas erőforrásokat állít csatasorba a márkaépítés, a márkahűség projektjébe. Nem lehet eléggé hangsúlyozni. hogy ebben a munkában mekkora szerepe van a terméknek, a termékfejlesztésnek. Fontos, hogy a vásárló érezze a termék kifejezetten neki készült.
Milyen üzenete lehet egy egyszerű kupaknak?
Egy kupakon keresztül mutatjuk be, mennyit tehetnek a termékfejlesztők egy termék piaci elhelyezkedéséért.
Vizsgáljuk meg egy fogkrém, borotvakrém, stb. tubusát. A gyakorlatból tudjuk, ezen termékek használatakor egyéb tárgyakat is tartunk a kezünkben. Nem mindegy tehát, hogyan sikerül kinyitnunk a tubust.
Egyes tubusokat több tekeréssel tudunk csak kinyitni. Esetenként szabaddá kell tenni mindkét kezünket. A gyártót nem érdekelte, hogy könnyű legyen a használat. Nem tisztelt bennünket, nem tiszteli a felhasználót.
Más tubusok gyártói viszont figyeltek arra, hogy a termék egy csavarintással nyitható legyen. Ehhez, nem kellett más, csak egy nagyobb menetemelkedésű kupak, és természetesen egy kevés odafigyelés. Tisztelnek bennünket.
Egy ilyen, könnyen használható terméket, már szívesebben vásárolunk meg másodjára is. A termék minőségére, árfekvésére talán nem is figyelünk, de a könnyű használhatóságra emlékszünk a vásárláskor.
Minden terméknek megvan a maga kupakja.
Most könnyen mondhatja, a mi termékeinknek nincsen kupakja. Tényleg nincs?
Igen, az Önök termékének is megvan a maga kupakja. Csak oda kell figyelni, mivel lehetne megkönnyíteni a használatot. Egy apró fejlesztés különlegessé teheti a terméket, megkülönbeztetheti a konkurens termékektől, és nem utolsó sorban jól lehet reklámozni.
Látom a jövőt, amelyben a fejlesztők együttműködnek a marketingessel, és minél több szerethető csúcsterméket hoznak létre. De, ez csak vízió.