Hogyan építsünk brandet úgy, hogy nem építünk brandet?
A márkaépítés költséges dolog egy kisvállalkozásnak.
Az induló kisvállalkozások számára a brand építés elérhetetlen álomnak tűnik.
Brandet építeni nagyon költséges dolog. Egy induló cégnek viszont nagy szüksége van a vevői, megrendelői bizalom elnyerésére. A weboldal elkészítése, a SEO, az Adwords hirdetés többnyire ki is fekteti a marketingre fordítható költségkeretet. Valahogy el kellene érni, hogy a weboldal látogatottsága több megrendelést, vevőt hozzon, jobban bízzanak a látogatók a termékben szolgáltatásban.
Kezdjünk el brandet építeni!
Néhány tízezer forintos költséggel sikeresen kommunikálhatjuk, hogy egy dinamikusan felfutó termékről, szolgáltatásról, vagy fejlődő cégről van szó. Egy vásárlás, vagy szolgáltatás igénybevétele előtt az emberek szeretnek rákeresni az interneten a termékre, cégre, szolgáltatásra. Szívesen választják azt a terméket, amelyről több helyen is találnak említést, információt.
Vágjunk bele! Találjunk ki egy jól hangzó nevet, vagy kísérő mondatot (Pl. Online Cégér – Több, mint keresőoptimalizálás, vagy Lakásfelújítás három az egyben) a szolgáltatásnak, termékek, vállalkozásnak. Készítsünk, készíttessünk egy jó bannert, logót hozzá. Ezt kommunikáljuk is a cég honlapján, a hirdetésekben.
Írjunk néhány jó cikket, amelyben említsük meg a kitalált termék, vagy szolgáltatás nevét, jelmondatát, és helyezzük el néhány cikkgyűjteményben, blogban. Lehetőleg színvonalas, de még számunkra elérhető oldalakat keressünk. Fontos, hogy a cikkekben a termék, szolgáltatás pozitív oldalait mutassuk be, világítsunk rá, milyen problémára nyújt kényelmes megoldást, de soha ne írjunk valótlant. Ezzel el is kezdtük a márkaépítést.
Így könnyen és kis költséggel elérjük, hogy azon látogatók, akiket szeretnek utánanézni a terméknek, szolgáltatásnak a megrendelés előtt, könnyen találhatnak információt róla többféle megközelítésből. Ha rákeresnek az általunk kitalált névre, jelmondatra, a keresők azon cikkeket fogják felhozni, amelyeket mi helyeztünk el.
Nem állíthatjuk, és nem állítjuk, hogy minden látogató így viselkedik, de ennek a rétegnek, legyen az bármilyen szűk réteg, könnyebben elnyerhetjük a bizalmát.