2016. jan 31.

Mennyit ér a kisvállalkozásnak a hírnév

írta: Tbuherátor
Mennyit ér a kisvállalkozásnak a hírnév

Egy kisvállalkozás legfőbb értéke a hírnév

A magyar kisvállalkozások hírnév és brand építése ma már megkerülhetetlen.

hirnev.jpgA nagyvállalatok esetében már rég köztudott, hogy a cég értékének a felét a jó hírnév a jó márkanév adja. A kisvállalkozások a hírnév építéssel eddig nem nagyon foglalkoztak, hiszen a megrendelőiket sem foglalkoztatta, mit lehet tudni, vagy ki-mit gondol róluk.

Az internet, az okos eszközök elterjedésével még azokat a vállalkozásokat is lecsekkolják az emberek, akik jellemzően nincsenek jelen a neten. Sajnos többnyire a negatív értékelések jelennek meg a különböző fórumokon, hozzászólásokban, esetenként úgy, hogy a vállalkozás nem is tud róla. Ez fokozottan jellemző azon cégekre, akik aktívan megjelennek az interneten.

Egyetlen rossz értékelés miatt is komoly megrendelésektől eshet el még egy kisvállalkozás is.

ceghirnev.pngIgaz, sok vállalkozás vezető még nem vesz róla tudomást, de a cégnév, a cég hírneve a vállalkozás egyik legnagyobb értéke.

Ezt az értéket óvni, gondozni hosszútávon az egyik legjobb befektetés. Nem véletlen, hogy a nagyvállalatok a cég hírnevét érintő krízishelyzetekben profi kommunikációs szakembert kérnek fel a kezelésre.

Ma már egy átlagos megrendelő is igyekszik előbb rákeresni a neten a termékre, a cégre, a róluk szóló véleményekre. Ha rákeresünk egy cég nevére, a találatok között könnyen megtaláljuk a különböző véleményeket, értékeléseket.

Nem állítom, hogy egy rossz értékelés mindenkit elriaszt a megrendeléstől, de itt a kevés is komoly bevételkiesést okozhat.

Mennyi kárt okoz a vállalkozásnak egy rossz vélemény?

Sajnos ezt nem lehet pontosan mérni. Azon érdeklődőkről, látogatókról, akik ilyen okból nem keresik fel a céget, nem sokat tud egy kisvállalkozás. Ezért fontos tudnunk, mit gondolnak rólunk az ügyfeleink. Az ügyféllel való kapcsolattartásnak, kommunikációnak megvannak technikái, de jól tesszük, ha figyeljük arra is, mi jelenik meg rólunk a neten.

Már közhelynek számít, hogy a vásárlásainknál, vagy egy szolgáltatás megrendelésénél a legfontosabb motiváció a bizalom. Ha bízunk a termékben, vagy szolgáltatóban, akkor is vásárolunk, ha máshol olcsóbb, vagy jobb a minőség.

Ajánlatos ezt szem előtt tartani valamennyi cégvezetőnek.

Szólj hozzá

marketing márkanév cég hírnév