A régi idők a virágzó linkfarmokkal már a múlt
A múltat nem kell végképp eltörölni, inkább csak felejtsük el!
Valamikor egy kisvállalkozásnak elég volt egy weboldal (akár egy ingyenes szolgáltatónál is) és a hozzátett keresőoptimalizálásnak csúfolt több ezer link begyűjtése mindenféle linkfarmokról, apróhirdető oldalakról.
Ma már rágondolni is bűn, de valahogy működött. Működött azokon a kulcsszó piacokon, ahol jelentéktelen volt a konkurencia. A keresőkben hamar előre került az honlap és jöttek a látogatók és a megrendelések is. Hihetetlen, hogy akkoriban, aki időben felismerte a lehetőséget rengeteg ügyfelet szerezhetett az internet segítségével.
Ha túl vagyunk a felejtésen, mert ezt el kell felejteni, nézzük a jelent és tervezzük a jövőt.
Jelenleg a kisvállalkozások marketing és ügyfél kommunikációja (jól vagy rosszul) 99 %-ban az interneten történik. Ehhez vagyunk kénytelenek alkalmazkodni, de ez már csak egy átfogó marketing stratégiával működhet.
Ennek a marketing stratégiának lehet a része a SEO, piár, a különböző reklámok, a közösségi oldalak, blogok üzemeltetése. Nem hagyatkozhatunk kizárólag a keresők organikus (ingyenes) találati listájáról érkező látogatókra. Már csak azért sem, mert sokszor többe kerülnek, és közben folyamatosan veszélyben van a pozíciónk. Tehát nem a keresőoptimalizálás, az adwords, vagy valamelyik egyéb eszköz a megoldás önmagában, hanem egyszerre kell foglalkoznunk mindegyikkel.
Vigyázzunk, mert a legjobb stratégia sem képes eladni az elavult, piacképtelen szolgáltatást, vagy terméket. A látogatók, az ügyfelek igényei nagymértékben megnőttek és folyamatosan tovább nőnek. Tudnunk kell magas színvonalon kiszolgálni őket. Ha erre nem vagyunk képesek, a vállalkozásunknak nem marketingre van szüksége, hanem a csődeljárásra.
A magunk részéről a blogbejegyzéseken kívül, csak annyit tehetünk, hogy sok sikert kívánunk minden kisvállalkozásnak.